Podnikatelská válka – kdo jsou hlavní rivalové?
Do podnikání se současné době hrne takřka každý, ale jenom málokdo ví, jak to vlastně v tomto podnikatelském světě chodí. Většinou jsou lidé poměrně zklamaní, protože si myslí, že to všechno půjde jako po másle, ale není to ani zdaleka tak. Pokud se hrnete do podnikání, měli byste mít na paměti, že ve vašem oboru působí i další jiná společnost, která je vaším konkurentem a kterou byste rozhodně měli nějak přemoct.
Své o konkurenčních bojích ví i takzvané žluté a zelené autobusy, jejichž válka trvá už opravdu šíleně dlouho. Neustále se předhání ve výhodách, v cenách či v dalších jiných benefitech, které jsou ochotni cestujícím nabídnout. Jedná se konkrétně o autobusového a vlakového dopravce RegioJet (žlutý autobusový dopravce) a o FlixBus (zelený autobusový dopravce).
RegioJet přichází s esem v rukávu
RegioJet se aktuálně rozhodl pro zásadní krok, který rozhodně ocení řada cestujících, kteří neustále nestíhají spoje či jim plány nevychází na poslední chvíli. Také se bude týkat těch cestujících, kteráým se většinou stává, že nasednou do takového autobusu, který se zpozdí. Zavedl totiž kompenzaci za výrazná zaviněná, ale také nezaviněná zpoždění. Pokud bude zpoždění autobusu více jak devadesátiminutové, pak se bude vracet plná cena jízdného.
Toto opatření bylo učiněno v závislosti s reakcí na novou službu právě FlixBusu. Jančura, majitel RegioJetu, tak chce ukázat cestujícím, že je stále on jedničkou a že sleduje, co si lidé přejí. Lidem tedy přijde, že se jedná o shovívavý krok, ale je to jenom záležitost konkurenčního boje.
Jak to bude u nezaviněných zpoždění?
Pokud by vlak byl zpožděn i kratší dobu z důvodu například opravy silnice nebo železnice, bude se vracet čtvrtina jízdného, což se při dalekém cestování poměrně vyplatí. Opět při devadesáti minutách se bude vracet celá suma.