Plánujete propagaci svého podniku? Čemu se vyhnout?

Plánujete propagaci svého podniku? Čemu se vyhnout?

Co se v reklamě smí a nesmí objevit určuje především legislativa. V České republice jste si proto mohli všimnout, že v rádiu nebo například televizi nikdy neuvidíte propagaci tabákových výrobků. Existují ovšem i nepsaná pravidla, kterých se mnozí nevědomky dopouštějí a kazí tak svému podniku jméno. Vyhněte se trapným okamžikům, které by vám mohly uškodit a zaměřte se na reklamu, která nebude pohoršovat.  

Pozor na náboženské představy 

Vytvářet reklamu, kde se objevují prvky z určitého náboženství je jako píchat do vosího hnízda. Existuje totiž riziko, že se vámi propagovaná služba nebo výrobek nebude zamlouvat jak dané věřící společnosti, tak vyznavačům ostatních druhů náboženství. Jestliže je to možné, vyhněte se proto spojování s určitou skupinou za každou cenu.  

Myslete na hranici kontroverze 

Mezi humorem a urážkou existuje velmi tenká hranice, která by se především v reklamě neměla porušovat, aby nebyly pobouřeny davy. Využíváte-li proto ve své propagaci nadsázku, vtip a jiný druh humoru, vyhněte se zesměšňování určitého pohlaví, barvy pleti, náboženství, věkové skupiny nebo některým historickým situacím. Například nevinná reklama, představující ženu v nesnázích, která čeká na odtahovou službu může na některé působit sexisticky a nevhodně, jelikož naznačuje neschopnost ženského pohlaví.  

Neoznačená reklama 

Zákazníci si zaslouží fér jednání. Reklama, která je umístěná nenápadně a nezmiňuje, že se jedná o placenou nebo neplacenou propagaci může zákazníka klamat, jelikož se domnívá, že se jedná o realitu. Při propagaci proto vždy myslete na transparentnost a označujte všechny své reklamy jasně a viditelně.  

Neoriginalita 

Sledujete dlouhodobě konkurenční firmu a všímáte si její úspěšné reklamy? Nekopírujte ji, nenapodobujte, ale vytvořte vlastní a originální druh propagace. Nejenže byste tím na sebe negativně upozornili, ale potenciální kupující mohou zcela ztratit zájem, jelikož budou předpokládat, že i výrobky, které prodáváte nebo služby, jež nabízíte, jsou s konkurencí totožné. 

You may also like...